Hos Josefine

Fra angst til fred

Lær at berolige dit nervesystem og holde et helende og forløsende rum for angsten

Jeg hjælper dig til at skifte fra kamp-flugt grenen af dit nervesystem til den beroligende og afspændende gren: parasympatikus.

Du får redskaber til at kunne berolige og hele angsten og de mønstre, der trigger angsten både fysisk og psykisk.

Din angst kan være en invitation til en endnu dybere heling og større livskvalitet, end du havde, inden du fik angsten.

En så dyb forvandling er ikke et quick fix, men en indre rejse, der hjælper dig hjem i krop og sjæl, så du kan udfolde endnu mere af, hvem du er i din essens.

fra-angst-til-velvære

En session eller et forløb kan hjælpe dig til:

  • At kunne aktivere dit beroligende nervesystem
  • Slippe tankemylder og katastrofetænkning
  • Forebygge og berolige angst igennem dit åndedræt
  • At kunne holde rum for angsten på en forløsende måde
  • At få ro i krop og sind
  • At slippe spændinger og få mere flow og velvære i kroppen

Sessionerne tilpasses dit behov og ønske. Der kan fx indgå:

Jeg tilbyder også et onlinekursus mod præstationsangst.

Og et onlineforløb der hjælper dig til at gennemskue og slippe angsttanker og lære at åbne op for og hvile i den del af dig, som er langt større end angsten. Som holder rum for angsten og din helingsproces, uden at blive væk i den. 

Onlinekurset og onlineforløbet har du mulighed for at starte på med det samme og supplere med 1:1 sessioner efter behov. 

Hvis du ikke har tilmeldt dig en af onlinekurserne, anbefaler jeg,  at du booker første session/behandling som 75 minutter eller 90 minutter, så vi kan nå et stykke vej første gang. Og så jeg kan nå at vise dig nogle teknikker, øvelser eller andet, du efterfølgende selv kan bruge. 

Hvis du også ønsker yoga som terapi, så tag endelig løstsiddende tøj på, som du kan strække og bøje dig i. Og skriv også gerne en note om det i forbindelse med bookingen. Så jeg kan forberede rummet og min egen påklædning til yoga.  🙂

Nedenfor kan du læse mere om de forskellige terapiformer jeg tilbyder til angst. 

“Mange tusind tak for din hjælp igår. Det hjalp virkelig meget på min nervøsitet, og gjorde at jeg gik op til brandmands eksamen og bestod – så nu kan jeg kalde mig selv brandmand, med en stor hjælp fra dig! 🙂 “

Online hjælpe til angst

Stort set alt andet end briks-behandlinger, kan jeg også tilbyde online. 

Online sessioner kan fx. foregå over Zoom.

Døjer du med præstationsangst har jeg faktisk et helt online kursus i det, hvor du får redskaber, input og tilgange til at styrke din selvtillid og forløse præstationsangsten. Både fysisk og psykisk. 

Onlinekurset kan kombineres med sessioner, hvis du får brug for det. 

Du kan læse mere om onlinekurset her: Forløs præstationsangst her.

Når tankerne er det mest angstprovokerende og stressende

Er det især tankerne, der stresser dig, fx katastrofetanker eller andre angst tanker, der stresser dig, kan jeg anbefale mit onlineforløb: Find dig selv.

Her dykker jeg nemlig meget mere ned i forholdet til tankerne. Hvilket taler til roden af problemet: Nemlig at angst tankerne ikke definerer hvem du er, eller fortæller sandheden om dig eller livet. 

I forløbet hjælper jeg dig til at dykke bagom tankerne til din dybeste VÆREN, ren glæde, fred og kærlighed. Som holder rum for alle dine tanker, følelser og fysiske symptomer, uden at drukne i nogen af dem. 

Du lærer også at styrke din selvaccept og dit selvværd, hvilket også har en positiv virkning på angst. 

Onlineforløbet Find dig selv, kan også kombineres med 1:1 terapi/behandling efter behov. 

Du kan læse mere om onlineforløbet “Find dig selv – og find fred, kærlighed og lykke” her. 

Er du ikke til onlinekurser eller online forløb, kan jeg selvfølgelig også give dig samme støtte fysisk over tid. 

Teknikker jeg bl.a. bruger til at hjælpe med at gennemskue og slippe angst tanker er: EFT/TFT -tankefeltterapi / tapping terapi, som en er kombination af samtale og let tapping på bestemte akupunkturpunkter i ansigtet og på overkrop og hænder. Som hjælper til at forløse uroen og ubehaget. Og åbne for indsigter og erkendelser.

Mindfulness kan også hjælpe dig til at hvile i det stille rum, din VÆREN bagved tankerne, så du ikke hvirvler med i tankestormene.

Behandlinger på briksen hjælper også til at skabe ro i sindet. 

Og det samme gør åndedrætsterapi og kropsterapeutisk yoga.

Der er mange veje til Rom! Og kunsten er, at finde frem til den vej, som vil hjælpe dig allermest. 

Når det er de fysiske symptomer der larmer mest

Angst er også meget fysisk! 

Det kan godt være vi ikke er i fare, selvom kroppen reagerer sådan. Men vi kan blive helt låste og udmattede af de fysiske symptomer, som angsten trigger i os. 

Det kender jeg alt til fra min egen krop!

Og derfor er det ofte heller ikke tilstrækkeligt med psykolog samtaler, hvis vi ikke også hjælper kroppen til at falde til ro, slappe af og blive tryg igen. 

Dybest set handler det om, at vi bliver trygge igen ved at være til stede i kroppen. At lære at kunne holde rum for forbigående symptomer i kroppen, uden at vi føler vi ´drukner´ i dem og bliver endnu mere fastlåste i angstmønstret. 

Det har jeg selv skullet bruge en hel del år på at finde frem til faktisk.

Hvordan jeg kunne blive tryg i min krop uden at blive overvældet og skræmt af det, jeg mærkede i den. 

Det var ikke et quick fix. Men en gradvist voksende fortrolighed med mit åndedræt og min krop.

Og en rejse fra kun at leve fra hovedet til at komme hjem i krop og sjæl. 

Og føle mig hjemme i min krop. Også når den er bange. 

Når opmærksomheden rettes mod kroppen kan det i starten trigge endnu mere angst. Især hvis vi har undgået at mærke det, som er til stede i kroppen. 

Men vejen til heling af angsten. Til heling af os selv. Og til at kunne hvile i os selv går igennem at kunne mærke og holde rum for alt, hvad der passerer igennem os. 

Uden at drukne i det. 

Feeling is healing….

Nedenfor kan du læse mere om forskellige terapier, behandlinger m.m., der kan hjælpe dig til at berolige kroppen. Og gøre dig tryg i din krop. 

fra-angst-til-velvære

Forskellige veje til at få ro i kroppen:

Åndedrætsterapi aktiverer dit beroligende nervesystem. En ikke optimal iltbalance giver uro og fremmer angst og panik. Omvendt kan du også forebygge panik og berolige angst, når du lærer at afstresse og afbalancere dit åndedræt.  

EFT/Tankefeltterapi  kan også hjælpe til at berolige kroppen igennem stimulering af specifikke akupunkturpunkter. Du lærer samtidig, hvordan du kan berolige dig selv med tapping. 

Kropsterapeutisk yoga tilpasset din situation og behov hjælper at slippe spændinger i kroppen, hvor angsten har sat sig som spændinger og stivhed. Du lærer at holde et kærligt og helende rum for dig selv og din angst. Og yogaen er en stor hjælp til at komme ud af hovedet og ned i kroppen, hvor helingen sker. 

Reiki healing kan bruges til at få mere ro i tankerne og ro i kroppen. Reiki healing kan både foregå fysisk på briksen eller som fjernhealing.

Mindfulness kan hjælpe til at reducere og slippe tankemylder. Og åbne op for hvem du er, bagved angsten. For du er meget større og mere end den angst, du midlertidigt mærker i kroppen.  

Traume refleksterapi er også en meget blid vej til at forløse traumer, berolige nervesystem, sind og krop, der åbner for vores selvhelbredende kræfter.  Igennem afslappende behandling af reflekszoner og punkter i ansigt og på fødder. 

Stress release er endnu en briks-behanlding, der kan hjælpe til at løsne op for spændinger i kroppen og berolige nervesystemet. 

“Mange tak for de gennemførte og yderst behjælpelige sessioner.

Du er ret god og behagelig. Du skaber et trygt og professionelt rum.

Pengene har været godt givet ud. Fuld tilfredshed herfra.

Jeg har fået et andet syn på livet, og værktøjer til at komme bedre frem i livet.

Føler mig stabil og bedre rustet til fremtiden.”

S.

Priser på sessioner, terapi, yoga, behandling m.m. til angst.

Prisen afhænger af varigheden på den session/ behandling du vælger.

Og varigheden afhænger selvfølgelig af dit ønske og behov.

Vælger du fx 1 time behandling på briksen (fx. traume refleksterapi) til at skabe mere indre ro og heling, anbefaler jeg at kombinere det med med en halv time hjælp til selvhjælp, så du kan arbejde videre med det derhjemme. Så det inklusiv hjælp til selvhjælp bliver en session på 90 min.

Hjælp til selvhjælp kan fx være åndedrætsterapi, kropsterapeutisk yoga og evt. mindfulness.

Ønsker du en session med tapping anbefaler jeg at booke 75 min første gang, så der også er tid til at du lærer at bruge tappingen på dig selv mellem sessionerne. 

Ved køb af en enkelt session koster 75 min: 700 kr.

Og 90 min. koster: 800 kr. (Hvis der er indgår yoga giver jeg i sommeren 2024 en yoga intro-rabat på 100 kr. – så koster det kun 700 kr. for 1½ time)

Du kan spare penge ved at købe et klippekort på 5 eller 10 gange: 

5 x 75 minutter: 3200 kr. 

10 x 75 min: 6020 kr. (i juni/juli 2024 kan du få 500 kr. i rabat, hvis alle 5 sessioner er inklusiv yoga- så er prisen 5520 kr.)

5 x 90 minutter koster:  3700 kr.

Køber du et forløb på 5 sessioner, kan det opgraderes undervejs til 10 sessioner, hvis du får brug for det.

Forløbet tilpasses dine individuelle udfordringer og behov.

Du booker tider til angst under kategorien behandlinger og terapi-sessioner i min onlinebooking system. Eller igennem at kontakte mig på e-mail eller telefon. 

“Hej Josefine. Vil bare lige dele en glædelig nyhed. T har netop lige bestået kommunikationseksamen og hun var overhovedet ikke nervøs. Det virker det der TFT 😀 😀 😀

Kh A.”

Fra kamp mod angsten til at åbne for gaven i den.

Heling af angst er ikke et quick fix. Der findes metoder til at hurtigt at skifte nervesystemet over i den beroligende gren. Men disse metoder har det med at virke bedst, når du praktiserer dem over tid. Og bliver mere fortrolig med både øvelser og din egen krop.

For mit eget vedkommende har min angst heling været et spørgsmål om, at turde at være til stede i kroppen. Blive fortrolig med kroppen. Blive fortrolig med mit åndedræt. Og kunne bruge det både indenfor og udenfor min comfortzone.

Og derudover har jeg måttet lære at frigøre mig fra tankerne. Ikke tro på alle de tanker, der passere igennem min bevidsthed. Især ikke de tanker, der stresser og skaber angst.

Og jeg har måttet lære at kunne holde rum for angsten. At ændre mit forhold til angsten fra en fjende, jeg helst ville fjerne med et snuptag. Til at lære at kunne byde angsten velkommen.

Kunne holde rum for den, når den sætter gang i alarmberedskabet og stresshormonerne suser rundt i kroppen.

For jo mere jeg oprigtigt kunne byde angsten velkommen og se den som en ven, der er katalysator for en endnu dybere heling. Desto hurtigere gav den slip. Og en dybere fred og velvære begyndte at brede sig i kroppen. 

Og det er ikke et quick fix. Det tager den tid, det tager, som er individuelt for os hver især.

Afhængig af hvor udfordret vi er, og hvor vi står i vores liv. 

Men det kan blive en rejse, der hjælper dig til at lande endnu stærkere i dig selv. Stå endnu stærkere i dit lys. Hvile endnu mere i dig selv og i din krop. Og åbne for endnu mere for velvære, glæde, fred og flow. End det du mærkede, før du fik angsten. 

Det er den forvandling og heling, jeg også gerne vil støtte dig i. 

Lær om dit beroligende åndedræt for 0 kr.

dit-beroligende-åndedræt-mikrokursus

Du er også velkommen i min gratis gruppe på facebook: Ro i krop og sind. Klik på billedet nedenfor, der linker til gruppen.

Følg Hos Josefine på Facebook

Luk menu