Hos Josefine

Få ro på 5 minutter: 3 enkle øvelser til at berolige dig selv psykisk og fysisk

3 effektive teknikker, der beroliger krop og sind hurtigt og hjælper dig med at håndtere stressende situationer på ingen tid.

Øvelserne hjælper til at skifte dit nervesystem fra kamp-flugt til ro og velvære.

Især når du laver dem, inden uroen vokser sig stor. 

Men selv når uroen er stærk, kan de hjælpe kroppen tilbage i ro.

Øvelserne er nemme at lave og kræver ingen redskaber.

Et online mikrokursus med 3 korte videoer med beroligende øverlser. Pris: 0 kr. 🙂

På få minutter aktiverer øvelserne din vagusnerve

Din vagusnerve regulerer dit beroligende nervesystem parasymptikus. 

Når  vagusnerven får en positiv stimulering, sænker det stress og fremmer indre ro og afspænding både psykisk og fysisk.

Øvelserne kan bl.a. hjælpe ved:

  • Angst
  • Uro
  • Stress
  • Anspændthed i kroppen
  • Hæmmet vejrtrækning

“Mega simple og gode øvelser, som jeg har taget til mig, og bruger stort set hver dag

Simone

Lidt mere om øvelserne:

Øvelserne varer ca. 2 minutter hver. Nogle gange skal der ikke mere til at gøre en forskel…

Øvelserne løser selvfølgelig ikke alt for alle, men de kan være en rigtig god hjælp i situationer, hvor vi er uden for vores comfortzone og mærker at indre uro bygger sig op.

Og så er øvelserne så diskrete, at andre dårligt nok vil bemærke, hvis du laver dem i sociale sammenhænge.

Du er også velkommen til at tilmelde dig nedenstående mikrokursus: Dit beroligende åndederæt, der også koster 0 kr.

Det er ikke samme øvelser, der er i de 2 mikrokurser, så du kan sagtens få glæde af dem begge. 

dit-beroligende-åndedræt-mikrokursus

Følg Hos Josefine på Facebook

Luk menu